همانطور که میدانید اینستاگرام یکی از شبکههای اجتماعی پرطرفدار و تاثیرگذاری است که امروزه بیش از نیمی از افراد به آن دسترسی پیدا کردهاند. این اپ هوشمند آنچنان پیشرفتی داشته که توانسته علاوه بر تاثیرگذاری بسیارش در زمینههای مختلف آموزشی، علمی، پزشکی، خودشناسی و غیره در زمینه خرید و فروش بسیاری از فروشگاهها نیزکمککننده باشد. همچنین در این شبکه فروشگاههای مجازی بسیاری بوجود آمدهاند که محلی برای کسب درآمد هستند. اکسپلور از بخشهای مهم اینستاگرام است که در این مقاله از کاما قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.
چگونه در اینستاگرام دیده شویم؟
آنچه که این روزها کاربران اینستاگرام را به شدت درگیر خود کرده، چگونه دیده شدن آنها در این شبکه است. در واقع از آنجا که روز به روز به کاربران این اپ افزوده شده و خلاقیت در تولید محتوا اهمیت بالایی پیدا کرده است؛ دیده شدن در این شبکه تا حدودی سخت میباشد.
اکسپلور اینستاگرام چیست؟
در حقیقت بخشی از اینستاگرام نوعی تبلیغات رایگان اختصاص داده شده که به آن اکسپلور گفته میشود. چنانچه کاربری بتواند به صورت خلاقانه محتوایی تولید کند که از نظر اینستاگرام خوب و جذاب به نظر برسد، آن را در اکسپلور نمایش میدهد و محتوا توسط کاربران زیادی دیده شده و در نتیجه آمار پیج بالا خواهد رفت. گفتنی است دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام ترفندهای خاص خود را دارد که در ادامه به ۷ مورد از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.
۱. افزایش تعامل در پست
یکی از اولین و مهمترین مواردی که میتواند به شما کمک کند تا محتوای پیجتان وارد اکسپلور شود، میزان تعاملی است که در آن پست با کاربران دارید. در واقع اگر محتوای شما جذاب باشد به گونهای که کاربران را وادار به کامنت گذاشتن و تعامل با شما کند، اینستاگرام ترجیح میدهد تا آن را به کاربران بیشتری نشان دهد.

۲. بالا بردن زمان مشاهده پست توسط کاربران
توقف زمانی کاربر بر روی محتوای شما یکی دیگر از عواملی است که بازتاب خوبی در اینستاگرام دارد. در حقیقت تمرکز مخاطب بر روی پست شما نشاندهنده جذابیت محتوا است و احتمال ورود به اکسپلور را بالا میبرد.
۳. تشویق کاربران به ذخیره و انتشار پست
آپشنهای مانند ذخیره و ارسال محتوا که اینستاگرام آنها را به پستها افزوده از مواردی هستند که در ورود به اکسپلور نقش بسیار موثری دارند. هر چقدر میزان ذخیره و انتشار یک پست بیشتر باشد از نظر اینستاگرام ارزش بالاتری داشته و شانس دیده شدنش در اکسپلور افزایش مییابد.
۴. استفاده اصولی از هشتگها
یکی از مهمترین الگوریتمهای اینستاگرام استفاده از هشتگهای اصولی و مرتبط به محتوای شما است. دقت داشته باشید که در استفاده از هشتگ آنها را کپی نکنید و با نوشتن # از کلمات پیشنهادی اینستاگرام هشتگها را تولید کنید. آمارها نشان داده استفاده مناسب از هشتگ میتواند تا حدود ۶۰ درصد به محبوبیت محتوا بیفزاید و در اکسپلور اینستاگرام دیده شود.
۵. زمان انتشار پست
ابزار Insight آپشنی است که اینستاگرام برای پیجهای بیزنسی در نظر گرفته است. شتما میتوانید با ورود به این بخش از بازههای زمانی که مخاطبان در آن فعالیت و تعامل بیشتری داشتهاند مطلع شوید. به این ترتیب پستهای خود را در آن زمانها منتشر کنید تا بیشتر دیده شده و شانس رفتن به اکسپلور افزایش پیدا کند.
۶. دعوت دنبالکنندگان به روشن کردن نوتیفیکیشن
چنانچه محتوای شما در ساعات اولیه بارگزاری بیشتر دیده شود، اینستاگرام آن را به افراد بیشتری نشان خواهد داد. از این جهت شما میتوانید با تشویق مخاطبانتان به روشن کردن نوتیفیکیشن پست و استوریهای پیجتان، بلافاصله بعد از انتشار پستهای شما از آن بازدید کنند.
۷. تعامل به برندهای بزرگ و اینفلوئنسرها
فعالیتهای مداوم و تعامل با پیجهای بزرگتر از دیگر مواردی است که میتواند به دیده شدن پیج شما کمک کند. لایک و فالو کردن، کامنت گذاشتن و ارسال دایرکت به اینفلوئنسرها و صاحبان پیجهای بزرگ از راهکارهای دیده شدن در اکسپلور هستند.
۸. ساخت ویدیوهای کوتاه در قالب ریلز
یکی از آپشنهای هوشمندانهای که اینستاگرام به تازگی به فضای خود اضافه کرده، ریل میباشد. در واقع ایجاد ویدیوهای جذاب با استفاده از صداهای چالش برانگیز به شکلی خلاقانه سبب میشود تا بیننده بر روی محتوا مکث کرده و حتی چندین مرتبه آن را ببیند. در نتیجه بازدید از پست شما بالا رفته و اینستاگرام آن را در اکسپلور به نمایش میگذارد.
کلام آخر
به طور کلی اینستاگرام از اپهای بسیار هوشمندی است که دائما در حال تغییر الگوریتمهای خود است. اما چنانچه بتوانید به مواردی که در بالا گفته شد با دقت عمل کنید، احتمال دیده شدن محتوای شما در اکسپلور اینستاگرام افزایش مییابد.






اضافه کردن دیدگاه